CTEK utses till Karriärföretag 2022

Korad till en av sveriges attraktivaste arbetsplatser

CTEK, ett ledande globalt företag inom laddlösningar till bilindustrin, har utsetts till Karriärföretag 2022 i prestigefull nationell utmärkelse som listar Sveriges attraktivaste arbetsgivare. Motiveringen lyder: ”CTEK visar på stor kompetens och passion i sin industri och har ett gediget employer branding-arbete. Genom ett tydligt samarbete mellan anställda och ett stort förtroende för dem i deras arbete är det just de anställda som driver företaget framåt. CTEK erbjuder en stabil arbetsplats med en varm företagskultur.”

– Vi är stolta över att ha blivit utsedda till ett Karriärföretag för 2022. CTEK har växt snabbt över de senaste 18 månaderna. Den här utmärkelsen visar på vårt hårda arbete med att ta med och behålla våra medarbetare på den resan samtidigt som vi har lockat till oss unga nya talanger till det växande teamet”, säger Eva Martinsson, CTEKs globala HR-direktör.

Eva Martinsson fortsätter; “Vi är speciellt glada över att Karriärföretagen har uppmärksammat den vinnande företagskultur vi har byggt här på CTEK. Vi stödjer våra medarbetare i att utveckla nya kompetenser och färdigheter vilket kommer att gynna vår tillväxt och framgång, nu och i framtiden.”

Karriärföretagens utmärkelser till Karriärföretag är nu inne på sitt elfte år och delas ut till de 100 mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige. CTEK fanns med bland 1000 andra arbetsgivare runt om i landet och målet med utmärkelsen är att guida studenter och unga professionella till en god start på karriären. Utmärkelsen delas ut varje år till arbetsgivare i Sverige som bedöms erbjuda de bästa karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger.

– CTEKs vinnande koncept bygger på de tre hörnstenarna; passion, innovation och tillit. Dessa värden är inte bara ord på ett papper utan genomsyrar hela CTEK organisationen och finns i hjärtat för vilka vi är. Varje medlem i vårt team, på alla nivåer i organisationen, har anammat dessa värden i sättet som vi tänker, uppför oss och agerar. Samtidigt som det ligger till grunden för hur vi agerar med varandra och tillsammans med våra kunder. Det är våra fantastiska medarbetare som gör CTEK till vad det är - ett företag som verkligen har innovation, tillit och passion i sitt hjärta där alla i teamet är lika värda och har utrymme att glänsa, säger Johanna Mogren Sundqvist, CTEK’s Competency and Culture Manager.

Marcus Korsgren kom till CTEK som chefsassistent till ledningsgruppen för två år sedan och har nyligen blivit utsedd till CTEK:s Head of Environmental, Social & Governance (ESG).

– CTEK har verkligen en kultur där alla stöttar varandra och jag är glad över att få arbeta här. Jag har lärt mig mycket på kort tid och det finns massor med möjligheter för utveckling inom den här organisationen. Jag skulle säga att  det inte finns några begränsningarna alls, säger Marcus Korsgren.

Karriärföretagen 2022 jurys består av Charlotte Hågård,en av Sveriges mest respekterade talang- och karriärexpert. Ledande employer branding-föreläsare Anna Dyhre; rådgivare och konsult inom HR, tidigare personaldirektör på SAS and Infranord, Torgny Johnsson; och Boris Nordenström, serieentreprenör och grundare av bland annat Jobline.

För mer information om årets karriärföretag, besök https://karriarforetagen.se

Press Enquiries Katharine Parker, PR & External Communication Manager Tel: +44 (0)7974 141266 E-mail: katharine.parker@ctek.com