Kommuniké från extra bolagsstämma i CTEK

Vid dagens extra bolagsstämma i CTEK AB (publ) beslutade aktieägarna följande:

Styrelsen ska, i enlighet med aktieägaren Investment AB Latours förslag, bestå av sju (7) ordinarie styrelseledamöter.

Björn Lenander valdes, i enlighet med aktieägaren Investment AB Latours förslag, till ordinarie styrelseledamot och ersatte styrelseledamoten Andreas Källström Säfweräng.

CTEK AB (publ) styrelse består därmed av:

• Hans Stråberg (ordförande)
  • Stefan Linder
  • Pernilla Walfridsson
  • Michael Forsmark
  • Ola Carlsson
  • Jessica Sandström
  • Björn Lenander

Det beslutades att arvode ska utgå i enlighet med aktieägaren Investment AB Latours förslag, innebärande att de styrelse- och utskottsarvoden som beslutades av extra bolagsstämma den 23 september 2021 fortsatt ska gälla och ska, i tillämpliga fall, fördelas pro rata i förhållande till respektive bolagsstämmas val av styrelseordförande respektive styrelseledamot.

För ytterligare information, kontakta: Jon Lind, VD, CTEK Mob: +46 703 97 23 71 E-post: jon.lind@ctek.com Niklas Alm, Investor Relations, CTEK Mob: +46 708 24 40 88 E-post: niklas.alm@ctek.com Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 8 december 2021 kl.10:00