CTEK FÖRSTÄRKER EXECUTIVE MANAGEMENT MED HEAD OF ESG

CTEK, det ledande globala varumärket inom fordonsladdningslösningar, förstärker sitt Executive Management Team med Marcus Korsgren, Head of Environmental, Social & Governance (ESG)

Marcus Korsgren, 29 år, började på CTEK 2020 och har sedan dess arbetat med en mängd olika projekt och initiativ. Senast med CTEK’s börsintroduktion på Nasdaq Stockholm samt som en del i framtagandet av CTEK’s nya ESG-strategi.

Eva Martinsson, HR-chef för CTEK, säger "Marcus är ett spännande nytt tillskott till vår ledningsgrupp. Vi är verkligen stolta över vår unika kultur baserad på en passion för innovation, samt ett djupt engagemang för att stödja övergången till en grönare infrastruktur – denna utnämning speglar den strategiska vikt som lagts på ESG. Vi är också glada över att se ett av våra unga stjärnskott driva detta arbete framåt.

Marcus Korsgren säger ”Jag ser verkligen fram emot den här nya rollen och är stolt över att arbeta för en organisation som sätter så stort fokus på detta ämne. Det känns oerhört inspirerande att få fortsätta min resa på CTEK inom det viktiga området ESG. Jag har lärt mig mycket på kort tid och det finns många möjligheter till utveckling inom den här organisationen.

För mer information om CTEK, vänligen besök: www.ctek.com

Presskontakt Katharine Parker Group Communications Manager Tel: +44 (0)7974 141266 E-mail: katharine.parker@ctek.com