Utnyttjande av övertilldelningsoption i börsnoteringen av CTEK

[ REGULATORISK ]

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, HELT ELLER DELVIS, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, KANADA ELLER JAPAN ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION ELLER OFFENTLIGGÖRANDE SKULLE VARA OLAGLIGT ELLER KRÄVA YTTERLIGARE REGISTRERINGSÅTGÄRDER. ANDRA RESTRIKTIONER ÄR TILLÄMPLIGA, VÄNLIGEN SE "VIKTIG INFORMATION" I SLUTET AV DETTA PRESSMEDDELANDE.

Carnegie Investment Bank AB (publ) och Swedbank AB (publ) (tillsammans ”Managers”) har idag meddelat CTEK AB (publ) (”CTEK” eller ”Bolaget”) och de säljande aktieägarna Altor Fund III och Faustina Ltd. (tillsammans de ”Säljande Aktieägarna”) att övertilldelningsoptionen har utnyttjats till fullo och att stabiliseringsperioden har avslutats.

I samband med erbjudandet och börsnoteringen av CTEKs aktier på Nasdaq Stockholm den 24 september 2021 (”Erbjudandet”), beviljade de Säljande Aktieägarna en option till Managers att förvärva ytterligare 4 593 269 befintliga aktier i CTEK av de Säljande Aktieägarna för att täcka en eventuell övertilldelning i samband med Erbjudandet (”Övertilldelningsoptionen”), att utnyttjas helt eller delvis inom 30 dagar från första dag för handel i CTEKs aktier på Nasdaq Stockholm. Övertilldelningsoptionen har utnyttjats till fullo.

Inga prisstabilitetsaktiviteter har genomförts sedan Erbjudandet, och med hänsyn till Bolagets aktiekursutveckling har Carnegie Investment Bank AB (publ), som stabiliseringsagent för Managers räkning, beslutat att avsluta stabiliseringsperioden.

För mer information vänligen kontakta: Niklas Alm, Investor Relations Tel: +46 708 24 40 88 Email: Niklas.Alm@ctek.com Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 september 2021 kl. 08:00 CET.