CTEK utser Thom Mathisen till CFO

CTEK har utsett Thom Mathisen till ny Chief Financial Officer (CFO). Thom Mathisen kommer att ersätta Mathias Sandh som verkar som interim      CFO sedan i januari, och tillträder sin nya position senast under det fjärde kvartalet.

Thom Mathisen har en gedigen bakgrund med en rad ledande positioner inom bland annat ABB, där han var CFO på ett flertal globala affärsenheter samt inom SSAB, där han bland annat var CFO på SSAB EMEA och på gruppnivå hade rollen som Head of Global Business Services. Närmast kommer Thom Mathisen från Dellners Couplers Group där han varit CFO sedan 2019.

- Det gläder mig att kunna välkomna Thom Mathisen som ny CFO på CTEK. Jag är säker på att hans gedigna kunskap och omfattande erfarenhet, inte minst internationellt, samt hans ledaregenskaper kommer vara en tillgång för CTEK i vår fortsatta expansion, säger Jon Lind, VD och koncernchef för CTEK.

- Jag ser verkligen fram emot att axla rollen som CFO inom CTEK och ta mig an de möjligheter och utmaningar som kommer med den. Det blir spännande att tillsammans med CTEK-teamet möta utvecklingen som bilindustrin genomgår i och med elektrifieringen, säger Thom Mathisen tillträdande CFO inom CTEK.

Denna information är sådan information som CTEK AB (publ) är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 3 maj 2022, kl. 08:05.

För mer information vänligen kontakta: Jon Lind, VD och koncernchef, +46 703 97 23 71, jon.lind@ctek.com Niklas Alm, Investor Relations, +46 708 24 40 88, niklas.alm@ctek.com