CTEK offentliggör prospektet avseende företrädesemissionen

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, KANADA, NYA ZEELAND, HONGKONG, SINGAPORE, JAPAN, SCHWEIZ ELLER SYDAFRIKA ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV INFORMATIONEN INTE SKULLE VARA FÖRENLIG MED LAG ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER

Den 8 februari 2023 offentliggjorde CTEK AB (publ) (”CTEK” eller ”Bolaget”) att styrelsen, under förutsättning av godkännande från extra bolagstämman som hölls den 3 mars 2023, beslutat om en företrädesemission om cirka 350 miljoner kronor (”Företrädesemissionen”). Vidare offentliggjordes villkoren för Företrädesemissionen av CTEK den 27 februari 2023. CTEK meddelar idag att prospektet avseende Företrädesemissionen har godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns tillgängligt på svenska på CTEKs hemsida, https://ctekgroup.com/investerare/foretradesemission , tillsammans med all annan information relaterad till Företrädesemissionen. Prospektet hålls även tillgängligt på Carnegies och Swedbanks hemsidor, www.carnegie.se och www.swedbank.se/prospekt, och kommer göras tillgängligt på Finansinspektionens hemsida www.fi.se.

Rådgivare

I samband med Företrädesemissionen har Bolaget anlitat Carnegie Investment Bank AB (publ) och Swedbank AB (publ) som Joint Global Coordinators och Joint Bookrunners. Advokatfirman Vinge KB agerar legal rådgivare i samband med Företrädesemissionen.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 8 mars 2023 klockan 10:00 CET.

För mer information, vänligen kontakta: Ola Carlsson, tillförordnad VD och Koncernchef Email: ola.carlsson@ctek.com Niklas Alm, Investor Relations Tel: +46 708 24 40 88 Email: niklas.alm@ctek.com