CTEK nominerad i kategorierna “Årets företag” och “Årets varumärke” i företagsutmärkelsen Stjärnan

CTEK, ledande globalt varumärke inom laddningslösningar för fordon med huvudkontor i Vikmanshyttan är nominerad till “Årets företag” och “Årets varumärke” i utmärkelsen Stjärnan. Priset delas ut av Dalarna Business till företagare och företag från Dalarna som utmärkt sig under året.

Med utmärkelsen vill Dalarna Business inspirera och lyfta fram goda exempel från regionen samt uppmärksamma engagerade medarbetare som arbetat målmedvetet för att utveckla sina företag.

Utmärkelsen “Årets företag” uppmärksammar företag som haft en god utveckling och en god ekonomisk tillväxt samt visat sig innovationsstarka. Andra kriterier är att företaget, eller entreprenören har visat stort engagemang för samhällsfrågor och är en förebild både lokalt och regionalt.

Utmärkelsen “Årets varumärke” uppmärksammar företag som arbetat målmedvetet, strategiskt och framgångsrikt med sitt varumärke och där varumärket och varumärkesarbetet är dokumenterat och förankrat i företaget.

– Vi är verkligen stolta över att ha blivit nominerade till dessa två prestigefyllda priser. Det är ett stort erkännande av våra medarbetares ansträngningar, som har fortsatt att bygga och upprätthålla CTEK:s varumärkesnärvaro på en ständigt föränderlig marknad, vilket resulterade i vår nyligen offentliga notering på Nasdaq Stockholm, säger Jon Lind, vd för CTEK och fortsätter:

– Medan de senaste två åren har varit utmanande för organisationer över hela världen, har Dalarna bevisat att det är en region med ett starkt, mångsidigt och motståndskraftigt utbud av företag. Jag vill ta tillfället i akt och gratulera alla de nominerade företagen, säger Jon Lind, vd för CTEK.

De nominerade har valts ut av Dalarna Business utifrån förslag som kommit in via hemsidan dalarnabusiness.se, genom näringslivskontor i länet och lokala företagsnätverk. Det finns ett dussin olika viktningskriterier för var och en av de olika Stjärnan-utmärkelserna, inklusive ekonomisk och miljömässig hållbarhet, unika produkter och innovation.

Priset delas ut på Stjärngalan den 27 januari 2022, på Quality Hotel Galaxen i Borlänge. De åtta kategorierna är; Årets varumärke, Årets ungdomsentreprenör, Årets entreprenör, Årets exportföretag, Årets nyföretagare, Årets Dalaprofil och Årets företag.

För mer information, besök dalarnabusiness.se.

Press Enquiries Katharine Parker, PR & External Communication Manager Tel: +44 (0)7974 141266 E-mail: katharine.parker@ctek.com