CTEK utses till finalister på E-Mobility Awards

CTEK är stolta över att ha utsetts till finalister i inte bara en, utan två kategorier i E-Mobility Awards som hyllar uppfinningsrikedom, innovation och prestation inom e-mobilitetssektorn. Tillkännagivandet kommer mindre än en månad efter att CTEK utsågs till finalist i The Electric Vehicle Innovation & Excellence Awards (EVIES) den 5 oktober i London.

På E-Mobility Awards, som nu är inne på sitt andra år, är CTEK finalister i kategorierna Innovation och Overall Achievement. I kategorin Innovation uppmärksammade domarna CTEK Chargestorm Connected 2, en smart och pålitlig laddningslösning för elbilar som anses vara ett svar på kundernas och installatörernas efterfrågan.

Medan nomineringen i kategorin Overall Achievement uppmärksammar CTEKs investering i FoU och dess oöverträffade fokus på produktutveckling och fortsatt innovation. Vilket i sin tur har banat väg för många partnerskap med nyckelaktörer på de globala energi-, EV- och fordonsmarknaderna.

CTEK-varumärket har varit synonymt med högkvalitativa, pålitliga fordonsladdningslösningar i många år. Utnämningen i två av dessa prestigefyllda E-Mobility-utmärkelser ses som ett erkännande av engagemanget för omställningen till en grönare mobilitet, genom innovationer inom den växande EV-sektorn.

CTEK tävlar med över 20 företag om topplaceringen i kategorierna Ingenuity, Innovation och Overall Achievement där vinnarna kommer att tillkännages vid en glittrande prisutdelning, som äger rum den 26 januari 2023 på British Motor Museum, Gaydon. För mer information besök https://e-mobilityawards.com/

Presskontakt Katharine Parker, Group Communications Manager Tel: +44 (0)7974 141266 E-mail: katharine.parker@ctek.com